مطالب جواهرات فرخی

راهنمای کامل برای نگهداری از جواهرات لوکس

روش های نگهداری از جواهر با اطلاعات کامل برای حفظ ارزش چواهرات

نگهداری از جواهرات با آگاهی کامل امری بسیار ضروری است زیرا علاوه بر ارزش مالی، این قطعات زیبا داری ارزش معنوی و عاطفی به مراتب بالاتر هستند. با توجه به گستره تنوع بسیار بالای جواهرات و اجزای سازنده آن ها، هر روش های نگهداری جواهر می‌توانند بسته به نوع جواهر متفاوت از دیگر روش ها باشند. برای حفظ و نگهداری از جواهرات لوکس و با ارزش، اطلاعات و راهکارهای خاصی لازم است. که در ادامه راهنمایی های جامع و کاربردی در این خصوص ارائه شده است تا بتوانید این اشیاء زیبا را برای طولانی مدت درخشان نگه دارید.

شناخت جواهر و آسیب های مربوط به آن

مهم ترین نکته در حفظ ارزش جواهری که دارید این است که از اجزای تشکیل دهنده و حساسیت های آن اطلاعات کامل کسب کنید؛ زیرا این اطلاعات باعث می‌شود که جواهر را آگاهانه از آسیب محفوظ و در حین آسیب دیدگی آن، بهترین اقدام را انجام دهید.

این مسئله مهمی است که بدانید عوامل اکسیداسیون و یا خوردگی فلزات بکار رفته در یک جواهر کدامند و یا میزان حساسیت سنگ های قیمتی بکار رفته درآن چقدر است.

به عنوان مثال در ساخت ساعت های لوکس از مواد متنوع و با ارزشی استفاده شده است و باید در هنگام پوشش این جواهرات زیبا حساسیت بسیاری به خرج دهید.

بهترین راه برای کسب اطلاعات درمورد جواهری که در اختیار دارید و روش های نگهداری از جواهر، پرسش و دریافت راهنمایی از یک فرد متخصص است؛ پس با توجه به این، باید از فروشگاهی معتبر و با کادری مجرب خرید جواهر صورت گیرد تا راهنمایی های لازم را دریافت کرد.

نگهداری از جواهر با روش های کارآمد و با شناخت انواع جواهرات با ارزش

شیوه های پیشگیری از آسیب به جواهرات

چه جواهرات عتیقه و چه جواهرات مدرن و جدید همگی در عین زیبایی و ارزشمندی، از ظرافت و حساسیت های بسیاری نیز برخوردارند پس باید از عواملی که ممکن از به آن ها آسیب برسانند حفظ شوند.

بهتر است از آسیب به جواهرات لوکس پیشگیری کنیم تا بخواهیم آن ها را ترمیم نماییم و لازمه آن، نگهداری از جواهرات ، با دقت در حفظ و استفاده آن ها می‌باشد.

در حین استفاده از جواهر باید با توجه به اطلاعاتی که درباره جواهر کسب کرده اید در مراقبت از آن بکار ببرید اما برخی نکات کلی در نگهداری از جواهرات هستند که برای تمام جواهرات لوکس باید مورد استفاده قرار گیرند.

جلوگیری از آسیب در اثر ضربه

محافظت از ضربه برای جلوگیری از خراشیدگی و شکستن جواهر نکته بسیار مهمی در نگهداری از جواهر است. ضربه به جواهرات ممکن است خساراتی به سنگ یا فلزات آن ها بزند و موجب خمیدگی، خراشیدگی یا شکستن جواهر گردد که هریک ممکن است هزینه های بسیاری را برای شخص به وجود آورد و از ارزش جواهر کاسته شود.

برای جلوگیری از این عامل باید جواهرات زیبا و ظریف را در هر زمان و هر مکانی نپوشیم، برای مثال لزومی ندارد که در محل کار از جواهرات لوکس استفاده کنیم، یا اگر در ضیافتی ،که حضور داریم ناگهان کاری پیش آمد توجه کنیم که جواهری با ارزش را پوشیده ایم و قبل از انجام آن کار آن جواهر را درآورده و در جای مناسبی قرار دهیم.

جلوگیری از تماس با مواد آسیب زننده به جواهر

برخی جواهرات نسبت به مواد شیمیایی بسیار حساس اند و ممکن است در تماس با برخی مواد دچار خوردگی و آسیب گردند. برای مثال بسیار از سنگ های زینتی در تماس با کلر موجود در آب دچار آسیب می‌شوند.

در نگهداری از جواهر باید دانست که موادی که می‌توانند به جواهر آسیب برسانند بسیار زیادند و ممکن است حتی یک آبمیوه نیز برای جواهر مضر باشد و به سطح و رنگ آن آسیب بزند.

برای جلوگیری از این آسیب ها بهتر است جواهر را از خیس شدن، قرار گرفتن در هوای مرطوب، پوشیدن در هنگام تعریق یا برخورد احتمالی با مایعات خوراکی یا شیمیایی حفاظت کرد همچنین بهتر است از تماس جواهرات لوکس با عطر، اسپری مو و کرم‌های پوستی در هنگام استفاده از جواهرات خودداری کنید تا از آسیب به آنها جلوگیری شود.

همین نکات ریز، روش های نگهداری از جواهر شما هستند که می‌توانند در حفاظت از جواهرات لوکس بسیار موثر باشند و از آسیب رسیدن به آن‌ها در بلند مدت جلوگیری کنند.

روش های نگهداری جواهر که شاما تمیز کزدن و سالم نگه داشتن جواهرات لوکس

محافظت جواهر از آلودگی

جواهری که دچار آلودگی شده باشد مطمئنا جلوه و شکوه سابق را نخواهد داشت همچنین ممکن است آلودگی خود نیز به جواهر آسیب برساند مثلا در سطح جواهر محیطی اسیدی در اثر آلودگی به وجود بیاید.

جلوگیری از آلودگی و کثیفی جواهر امری ضروری است چون نه تنها آلودگی خود به جواهر آسیب می‌زند و از زیبایی آن می‌کاهد بلکه ممکن است باعث شود شخص برای تمیز کردن جواهر ناآگاهانه دست به شستشوی آن بزند که این نیز خود آسیب های زیادی به جواهر وارد می‌کند.

ما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آلودگی جواهر قبل از پوشیدن آن محل پوشش آن روی بدن را شسته و خشک نمایید همچنین وقتی آن را نمی‌پوشید در جایی مناسب و تمیز نگهداری کنید مثلا جعبه زیورآلات ، اگر هم جواهر دچار آلودگی گردید آن را با دستمالی نرم و تمیز پاک نمایید.

شستشوی جواهرات به صورت مطمئن

حال اگر جواهری دچار آلودگی شد باید با توجه به جنس اجزای بکار رفته در ساخت آن با موادی مناسب که به جواهر آسیب نزنند و در نگهداری از جواهر موثر باشند آن را شست.

شستشوی غیر اصولی، خود می‌تواند آسیب بسیاری به جواهر وارد کند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم تمیز کردن جواهرات زیبا و ظریف را به فردی متخصص در این زمینه بسپارید و یا اگر خواستید خودتان آن را تمیز کنید با کسب اطلاعات کامل و دریافت راهنمایی از افراد ماهر این کار را انجام دهید.

نکهداری از جواهر با شستشوی حرفه ای و درست جواهرات لوکس

نگهداری مطمئن جواهرات در جای مناسب

استفاده از جعبه جواهرات یا پوشش‌های مخصوص می‌تواند در جلوگیری از آسیب و نگهداری از جواهرات بسیار موثر باشد؛ این کار از آسیب های فیزیکی و شیمیایی بسیاری جلوگیری می‌نماید.
یکی دیگر از روش های نگهداری جواهر این است که که در محیطی خشک و هوای بدون آلودگی و گاز های شیمیایی نگهداری شود تا با گذشت زمان نیز، بازهم مثل گذشته بدرخشد و جلوه کند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم جواهرات را جدای از هم و مرتب نگهداری کنید.
ضرورت دیگر در نگهداری از جواهرات لوکس محافظت آن ها از سرقت یا گم شدگی است. برای نگهداری از جواهر اقداماتی می‌توان انجام داد که شامل:

  • حفاظت از جواهر با نگهداری آن در مکانی امن و دور از دید و دسترس افراد دیگر
  • استفاده نکردن از جواهرات لوکس در محیط های عمومی و شلوغ
  • اطمینان از سالم بودن اجزای جواهر قبل از پوشیدن؛ مثلا قفل جواهراتی همچون گردنبند ، محل اتصال دسته های ساعت یا محکم بودن نگین انگشتر در جای خود.
یکی از روش های نگهداری جواهر استفاده از جعبه جواهرات مخصوص و جلوگیری از آسیب جواهر

اقدامات لازم در هنگام آسیب دیدگی جواهرات لوکس

با خرید از یک گالری جواهرات معتبر می‌توانید با استفاده از خدمات آن گالری، جواهر لوکس خریداره شده را که به صورت دوره ای برای بررسی سلامت وشناسایی آسیب های احتمالی ببرید.

اگر جواهرات شما به هر دلیلی آسیب دید، راه هایی برای ترمیم آن جواهرات زیبا و ظریف وجود دارد که باید توسط افرادی ماهر و باتجربه انجام شود تا ارزش جواهر حفظ شود و شما در نگهداری از جواهر موفق بوده باشید.

ساخت و ترمیم جواهرات لوکس آسیب دیده برای حفظ ارزش آن یکی از روش ها نگهداری جواهر

نگهداری از جواهر با گالری جواهرات فرخی

جواهرات با ارزش نیازمند مراقبت و نگهداری دقیق هستند تا ارزششان حفظ شود. با انجام صحیح روش‌های نگهداری از جواهر ، می‌توان از زیبایی و ارزش این اشیاء لذت برد و آنها را در طولانی مدت محافظت نمود.

همانطور که پیش تر نیز گفته شد تنوع جواهرات بسیار بالا و هریک روش های منحصربه فردی برای مراقبت دارند پس با توجه به این عامل، ضرورت دارد که خرید جواهرات را از جایی انجام داد که با بهره از افراد متخصص و مستعد راهنمایی های کاملی در جهت خرید و روش های نگهداری جواهر به شما ارائه دهد تا بتوانبد در نگهداری از جواهر خریداری شده خود موفق باشید.

جواهری فرخی با کادری مجرب و متخصص، اعتبار و سابقه طلایی و خدمات بی نظیر، تنوع بالایی از جواهرات لوکس را به شما ارائه می‌دهد و همچنین پس از خرید نیز راهنمای شما در حفظ و نگهداری از جواهرات خواهد بود و می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات استثنایی گالری جواهرات فرخی در جهت نگهداری از جواهر خود استفاده نمایید.

می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مراجعه به گالری از طریق فرم ارتباط با ما اقدام نمایید.